Få i Norge kan mer om markedsføring av forbruksvarer og FMCG enn Geir. Han over 6 års erfaring som strategisk rådgiver for selskaper som STATOIL, TINE, ARLA, ISKLAR, THAI UNION, 7-ELEVEN, NARVESEN, EASY:PARK, INFOTJENESTER, GELATO GROUP og KOLONIAL.NO og over 15 års erfaring som country manager, head of marketing og markedssjef for noen av Norges ledende merkevarer, inkludert COCA-COLA, RINGNES og LILLEBORG.
Han har stått bak lanseringen og utviklingen av produkter som DR. GREVE INTIMVASK, LANO flytende såper og Norges første stående tannkremtuber med SOLIDOX. Han har også bygget LITE ØL-segmentet i Norge. I tillegg har han ledet store lanseringer som COCA-COLA ZERO, BONAQUA SILVER og BURN i Norge, samt styring og utvikling av hele Coca-Cola’s merkeportefølje for det norske markedet. Coca-Cola vant under Geirs ledelse mediestrategiprisen 2004 for ‘Smiley’ kampanjen. Av utdannelse har Geir en siviløkonomgrad fra University of Oregon (summa cum laude, 1991) og en MBA fra University of California, Berkeley på Fulbright stipend (1997).
Sigmund Festøy etablerte PLOT markedsrådgivning i 2002 med en visjon om å bidra til at selskaper kan skape mer verdi ut av sine markedsposisjoner. En visjon basert på en bred erfaring fra operative lederstillinger innenfor operations, M&A og markedsføring.
Gaustadalleén 21, 0349 Oslo, Norge
+47 913 97 729