Plot lanserer nye enkle og mobilvennlige nettsider fylt med godsaker for markedsførere.

Lanserer nettside fylt med nyttestoff

Har du vært innom www.plot.no i det siste. Nå bør du bokmerke adressen, for her finner du mye interessant tankegods for alle som er interessert i markedsføring og salg.

Plot.no har gjennomgått en stor forandring og fremstår nå i helt ny drakt, forteller Plot-partner Anders Lindgren.

– Vi hadde egentlig bare ett mål for vår nye nettside: Den skal fungere som en leadsmaskin!

– Klikker du deg inn på sidene og fanen «Tankegods» kan du lese blogginnlegg og finne e-guider om alt fra hvordan lage en god brief, hemmeligheten bak effektive strategiprosesser, hvordan vinne kampen om oppmerksomhet, SEO, posisjonering, tjenestemarkedsføring, nye utfordringer i dagligvaremarkedet og en rekke andre temaer, sier Lindgren og legger til at Plot har valgt å bruke svært store og tydelige responsknapper.

– Det er fordi at vi egentlig bare har ett mål for vår nye nettside: Den skal fungere som en leadsmaskin! Nettsidene skal først og fremst friste besøkende til å ta kontakt med oss. Det ga klare føringer for design og innhold.

Faglig relevant nyttestoff skal inspirere besøkende og tydelige responsknapper skal gjøre det enkelt og lystbetont å ta kontakt med oss, forteller Lindgren. Han har stått for design og redaksjonell tilrettelegging av sidene sammen med resten av teamet i Plot. Selve programmeringsjobben er gjort av Tanken Bak.

60 prosent av alle søk på nett gjøres nå via mobiltelefoner. Da er en mobilvennlig nettside et absolutt minstekrav.

– Vi har også lagt vekt på å mobiltilpasse tekster og innhold. Det å ha mobilvennlige sider er absolutt minstekrav hvis du ønsker å ha en nettside som fungerer i praksis. Både internasjonale rapporter og våre egne undersøkelser viser at rundt 60 prosent av søk på nettet gjøres nå via mobil-telefoner.

Vi etterstreber alltid å fatte oss i korthet, fortsetter han. På mobile enheter med små skjermer, fungerer alltid det enkle og korte bedre enn det lange og komplekse. Tester med lesbarhetsindekser (LiX) viser at innholdet er like lett å lese som en barnebok. I dagens støyende mediehverdag, tar vi det som en kompliment.

Vi synes selv vi har greid å skape et godt nettsted og et fint utstillingsvindu for Plot-butikken. Det kommer tydelig frem hva vi leverer, og der våre spesialister deler sin innsikt om et bredt spekter av strategiske og bransjespesifikke temaer med den som kommer innom.

Lindgren håper på jevnlig besøk på nettsidene, og han oppfordrer alle til å abonnere på Plots nyhetsbrev. Da får du vårt beste tankegods rett i innboksen din. Finn ut mer her.